Regulamin
OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE
Spółka PUELLAvone s.r.o., z siedzibą pod adresem Rovníková 1457/7, 040 12 Koszyce - dzielnica Nad jazerom, Republika Słowacka, REGON (IČO) 53 991 893, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Koszycach, sekcja Sro, nr wpisu 52158/V, e-mail: support@PUELLAzapachy.pl, numer telefonu +421 55 230 26 52, wprowadza następujące ogólne warunki handlowe (zwane dalej „OWH”) dotyczące stosunku umownego z Klientem:
Artykuł I
Podstawowe pojęcia
Oprócz terminów użytych we wstępie do niniejszych OWH oraz w innych postanowieniach niniejszych OWH, następujące terminy mają znaczenie określone poniżej:
- „Cena zakupu” oznacza cenę Towaru opublikowaną w Sklepie internetowym w momencie składania Zamówienia i podaną w samym Zamówieniu, za którą Klient nabywa Towar.
- „Umowa sprzedaży” oznacza umowę zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego, na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar Klientowi, a Klient zobowiązuje się odebrać Towar i zapłacić Sprzedawcy Cenę zakupu.
- „Klient” – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych , osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą.
- „Konsument” osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, o której mowa w art. 22(1) KC;
- „Przedsiębiorca Indywidualny” - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- „Zamówienie” oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia dostępnego w Sklepie internetowym i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.
- „Sprzedawca” to PUELLAvone s.r.o., z siedzibą pod adresem Rovníková 1457/7, 040 12 Koszyce – dzielnica Nad jazerom, Republika Słowacka, REGON (IČ) 53 991 893, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Koszycach, sekcja Sro, nr wpisu 52158/V, e-mail: support@PUELLAzapachy.pl, numer telefonu +421 55 230 26 52.
- „Towar” oznacza przedmiot zakupu określony w Zamówieniu, który Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego i na podstawie Umowy sprzedaży, a którego cechy, charakter i rodzaj są określone w Sklepie internetowym.
- „Sklep internetowy" oznacza sklep prowadzony przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej dostępnej pod adresem https://www.puellazapachy.pl/, na której zamieszczone są Towary oferowane przez Sprzedawcę
Artykuł II
Postanowienia wstępne
- Niniejsze OWH regulują wszystkie wiążące stosunki oraz wszystkie prawa i obowiązki wynikające lub związane z zawarciem Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (dalej indywidualnie „Strona”, dalej łącznie „Strony”).
- Zawierając Umowę sprzedaży, Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar Klientowi i przenieść na Klienta prawo własności Towaru, a Klient zobowiązuje się odebrać Towar i zapłacić za nie uzgodnioną Cenę zakupu.
- Niniejsze OWH stanowią integralną część Umowy sprzedaży.
Artykuł III
Zamówienie i zawarcie Umowy sprzedaży
- Klient zamawia Towar za pośrednictwem Zamówienia jako niezarejestrowany użytkownik lub zarejestrowany użytkownik za pośrednictwem swojego konta użytkownika (dalej „Konto“).
- Zarejestrowany Klient podczas tworzenia swojego Konta w Sklepie internetowym wprowadza następujące dane:
a. nazwa firmy / imię i nazwisko;
b. siedziba / stałe miejsce zamieszkania;
c. adres dostawy;
d. adres do faktury (opcjonalnie);
e. NIP (w przypadku przedsiębiorcy);
f. numer telefonu;
g. kontakt e-mail.
3. Takie same dane, jak określone w punkcie 2, wprowadza niezarejestrowany Klient podczas tworzenia Zamówienia.
4. Po wybraniu Towaru w Sklepie internetowym i potwierdzeniu wyboru poprzez naciśnięcie przycisku „do koszyka”, Klient zostanie przekierowany do zakładki Sklepu internetowego, gdzie zostanie mu wyświetlona zawartość „Koszyka”.
5. Na stronie internetowej Sprzedawcy, gdzie wyświetlana będzie zawartość „Koszyka”, Klient ma możliwość ubezpieczenia Towaru od uszkodzenia i/lub skorzystania z kuponu rabatowego służącego do udzielenia rabatu na Cenę zakupu Towaru. Następnie Klient w celu sfinalizowania Zamówienia naciska przycisk „Kontynuuj”, który przekieruje Klienta do wyboru metody płatności i wysyłki. Ubezpieczenie Towaru od uszkodzenia służy natychmiastowej kompensacji jego wartości w przypadku uszkodzenia. W celu uniknięcia wątpliwości Klient przyjmuje do wiadomości, że w przypadku odstąpienia przez niego od Umowy sprzedaży kwota opłaty ubezpieczeniowej z tytułu ubezpieczenia Towaru od uszkodzenia nie podlega zwrotowi.
6. Po dokonaniu wyboru sposobu płatności i wysyłki, Klient, w przypadku Klienta zarejestrowanego - po załadowaniu danych lub w przypadku Klienta niezarejestrowanego - po wprowadzeniu niezbędnych danych w zakresie określonym w pkt 2 niniejszego artykułu OWH oraz akceptacji niniejszych OWH i Polityki prywatności, zostanie przekierowany poprzez naciśnięcie przycisku „ZAMAWIAM z obowiązkiem zapłaty” do podsumowania złożonego Zamówienia.
7. Wysłane Zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży i jest skuteczne od momentu jego doręczenia Sprzedawcy.
8. Sprzedawca poinformuje Klienta o otrzymaniu Zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej do Klienta na adres e-mail podany w Zamówieniu (dalej „Adres e-mail Klienta “). Doręczenie Klientowi powiadomienia o przyjęciu Zamówienia przez Sprzedawcę nie stanowi zawarcia Umowy sprzedaży. Po otrzymaniu powiadomienia o otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca zweryfikuje dostępność Towaru określonego w Zamówieniu. Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero po wysłaniu potwierdzenia Zamówienia na Adres e-mail Klienta (dalej „Potwierdzenie Zamówienia”). Potwierdzenie Zamówienia zawiera informacje o nazwie i specyfikacji Towaru, którego sprzedaż jest przedmiotem Umowy sprzedaży, szczegóły dotyczące Ceny zakupu i warunków płatności, informację, że Towar jest lub będzie gotowy do odbioru lub informację, że Towar został wysłany Klientowi.
9. Klient zobowiązany jest do prawidłowego wypełnienia w Zamówieniu wszystkich danych oznaczonych jako obowiązkowe. Jeśli Zamówienie nie zostanie prawidłowo wypełnione, Sprzedawca ma prawo odrzucić Zamówienie.
10. Klient ma prawo anulować Zamówienie bez podania przyczyny do momentu dostarczenia Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę.
Artykuł IV
Warunki płatności
- Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar Cenę zakupu podaną w Sklepie internetowym. Cena zakupu zawiera stawkę podatku VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w momencie powstania obowiązku podatkowego.
- Klient może zapłacić Cenę zakupu w jeden z następujących sposobów:
a. za pobraniem przy odbiorze Towaru; płatność Ceny zakupu za pobraniem jest możliwa wyłącznie w przypadku zakupu Towaru, którego łączna Cena zakupu nie przekracza 1.300 PLN / 300,00 EUR,
b. przelewem bankowym na rachunek Sprzedawcy wskazany w Potwierdzeniu Zamówienia,
c. poprzez wpłatę na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w Potwierdzeniu Zamówienia.
3. Klient wybierze metodę płatności Ceny zakupu zgodnie z poprzednim punktem w Zamówieniu.
4. W przypadku płatności w sposób określony w punkcie 2 lit. b. lub c. niniejszego artykułu OWH, Cenę zakupu uznaje się za zapłaconą dopiero w momencie jej zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedawcy.
5. W przypadku płatności zgodnie z:
a. punktem 2 lit. a. niniejszego artykułu OWH, Sprzedawca prześle Klientowi fakturę drogą elektroniczną w ciągu 24 godzin od doręczenia, odbioru i zapłaty za Towar przez Klienta, na co Klient wyraża zgodę, akceptując niniejsze OWH,
b. punktem 2 lit. b. i c. niniejszego artykułu OWH, Sprzedawca prześle Klientowi fakturę drogą elektroniczną w ciągu 24 godzin po dokonaniu zapłaty za Towar przez Klienta, na co Klient wyraża zgodę, akceptując niniejsze OWH.
6. Termin płatności faktury proforma wystawionej przez Sprzedawcę zgodnie z punktem 2 lit. b. i c. niniejszego artykułu wynosi 10 dni od daty jej doręczenia Klientowi. W przypadku niezapłacenia faktury proforma zgodnie ze zdaniem poprzednim, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy.
7. Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia Klientowi rabatu od Ceny zakupu,.
Artykuł V
Warunki dostawy
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar Klientowi na terenie Rzeczypospolitej Polskiej w ciągu 7 dni kalendarzowych:
a. od daty Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę, jeśli Klient wybrał metodę płatności za pobraniem,
b. od daty płatności faktury proforma przez Klienta w przypadku, gdy Klient wybrał metodę płatności zgodnie z art. IV pkt 2 lit. b. lub c. OWH.
2. Doręczenie Towaru do Klienta zostanie zrealizowane przez:
a. firmę kurierską, określoną bardziej szczegółowo podczas dokonywania wyboru w Zamówieniu (dalej „Kurier“ lub „Firma kurierska“) na adres do doręczeń Klienta podany w Zamówieniu;
b. odbiór osobisty Towaru przez Klienta pod adresem: Krivá 2, 040 01 Koszyce, Republika Słowacka, przy czym konkretna data odbioru osobistego Towaru zostanie określona przez Sprzedawcę w osobnej wiadomości e-mail wysłanej na Adres e-mail Klienta po uiszczeniu Ceny zakupu zgodnie z art. IV pkt 2 lit. b. lub c. OWH. Odbiór osobisty jest wykluczony w przypadku płatności Ceny zakupu zgodnie z artykułem IV punkt 2 lit. a. OWH.
3. Sposób doręczenia Towaru oraz cena za doręczenie (dalej „Opłata za przesyłkę”) zostaną wybrane i potwierdzone przez Klienta w Zamówieniu.
4. Warunki doręczenia, o których mowa w punkcie 2 lit. a. niniejszego artykułu OWH, podlegają aktualnym warunkom doręczenia danej Firmy kurierskiej, opublikowanym na stosownej stronie internetowej wybranej Firmy kurierskiej. Opłata za przesyłkę została określona w Zamówieniu. Klient zobowiązuje się zapłacić Sprzedawcy Opłatę za przesyłkę wraz z Ceną zakupu.
5. Jeżeli Towar nie może zostać doręczony Klientowi z powodu jego niedostępności lub z innych ważnych przyczyn (w szczególności w przypadku wykrycia przez Sprzedawcę wad Towaru podczas jego pakowania lub braku części Towaru itp.), Sprzedawca zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na Adres e-mail Klienta, a także wskazać przewidywany termin dostawy Towaru. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli nie wyrazi zgody na alternatywny termin dostawy Towaru.
6. Klient jest zobowiązany do odbioru Towaru w uzgodnionym miejscu i czasie. Jeżeli Klient nie odbierze Towaru w sposób określony w zdaniu poprzednim, Firma kurierska podejmie ponowne próby doręczenia zgodnie ze swoimi warunkami doręczenia. Koszty ponownej dostawy Towaru do Klienta lub zwrotu Towaru Sprzedawcy, w przypadku, gdy Towar nie zostanie odebrany przez Klienta, ponosi Sprzedawca. Klient ponosi koszty wysyłki w przypadku, gdy utworzy nieprawidłowe Zamówienie, które zmieni po wysłaniu przez Sprzedawcę Towaru zgodnie z pierwotnym Zamówieniem wysłanym do Klienta.
7. Klient, który wybrał metodę płatności zgodnie z art. IV pkt 2 lit. a. OWH (za pobraniem) i dwukrotnie nie odebrał Towaru, nie będzie mógł wybrać przy kolejnym zamówieniu metody płatności zgodnie z pkt 2 lit. a. niniejszego artykułu OWH (za pobraniem).
8. Towar uznaje się za odebrany w momencie jego doręczenia Klientowi (odbiór Towaru przez Klienta).
9. Ryzyko uszkodzenia Towaru przechodzi ze Sprzedawcy na Klienta w momencie odbioru (doręczenia) Towaru.
10. Prawo własności Towaru przechodzi na Klienta z chwilą odbioru Towaru i dokonania pełnej zapłaty Ceny zakupu i Opłaty za przesyłkę.
11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie Towaru spowodowane przez Firmę kurierską.
Artykuł VI
Prawa i obowiązki Stron Umowy sprzedaży
- Klient jest zobowiązany do:
a. zapłaty Sprzedawcy uzgodnionej Ceny zakupu, w tym Opłaty za przesyłkę;
b. odbioru zamówionego Towaru;
c. potwierdzenia odbioru Towaru swoim podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej;
d. sprawdzenia Towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu.
2. Klient ma prawo do doręczenia Towaru w ilości, jakości, terminie i miejscu uzgodnionym przez Strony Umowy sprzedaży w wiążącym i potwierdzonym Zamówieniu.
3. Sprzedawca jest zobowiązany:
a. po zawarciu Umowy, dostarczyć Klientowi Towar w uzgodnionej ilości, jakości i terminie,
b. dostarczyć Klientowi (w formie elektronicznej lub papierowej) wszystkie dokumenty niezbędne do odbioru i użytkowania Towaru oraz inne dokumenty wymagane przez obowiązujące prawo (instrukcje w języku polskim, faktury itp.).
4. Sprzedawca jest uprawniony do należytej i terminowej zapłaty Ceny zakupu wraz z Opłatą za przesyłkę przez Klienta za zamówiony Towar.
5. Przy osobistym odbiorze Towaru, Sprzedawca ma prawo zweryfikować tożsamość Klienta lub osoby upoważnionej do odbioru Towaru.
6. Sprzedawca sprawdza opinie o Towarze dodane w Sklepie internetowym pod względem tego, czy zostały one dodane przez Klienta, przy czym Sprzedawca umożliwi dodanie opinii o Towarze w Sklepie internetowym wyłącznie Klientom, tj. osobom, które dokonały zakupu Towaru.
Artykuł VII
Odstąpienie od Umowy sprzedaży oraz zwrot Towaru i płatności
- Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży w przypadku:
a. braku możliwości realizacji Umowy sprzedaży; w szczególności za brak możliwości realizacji Umowy sprzedaży można uznać takie przypadki, jak brak Towaru w magazynie, niedostępność Towaru, siła wyższa itp.,
b. jeżeli Klient nie opłacił Ceny zakupu Towaru w terminie zgodnie z art. IV pkt 6 niniejszych OWH,
c. jeżeli Klient nie przyjął Towaru zgodnie z postanowieniami art. V ust. 6 niniejszych OWH,
d. jeżeli Klient nie wyrazi zgody na zmianę OWH zgodnie z art. XII pkt 6 niniejszych OWH.
2. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 (czternastu) dni, który rozpoczyna swój bieg z dniem odebrania Towaru, odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów innych niż przewidziane przepisami prawa. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przed jego upływem. Okres odstąpienia od Umowy sprzedaży zostaje zachowany, jeżeli Konsument prześle Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w formie wypełnionego formularza dotyczącego wykonania prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy nie później niż w ostatnim dniu tego okresu: https://www.puellazapachy.pl/reklamacje/?retino-portal-8eff-url=/pl/portal/iframe/4300183e-f8ca-4ced-943e-76e99d630593/ klikając w pole “Zwrot zámowienia” (zwane dalej „Formularz odstąpienia”) lub w jakiejkolwiek innej formie pisemnej.
3. W Formularzu odstąpienia Konsument wskazuje (i) numer zamówienia, (ii) adres e-mail użyty podzcaz składania zamówienia. Następnie Konsument naciśnie przycisk “Szukaj zamówienia”. Następnie Konsument naciśnie przycisk „Zwróć pozycję” w celu dokończenia procesu odstąpienia od Umowy sprzedaży i zostanie przekierowany do wyboru metody wysyłki, przy czym Konsumentowi zostanie zaoferowana jedna bezpłatna i jedna płatna opcja zwrotu Towaru. Po dokonaniu wyboru sposobu zwrotu Towaru, Konsument dokona wyboru, czy żąda zwrotu Ceny zakupu Towaru przelewem na wskazany rachunek bankowy, czy żąda zwrotu w formie kuponu rabatowego. Następnie Konsument potwierdzi odstąpienie od Umowy sprzedaży, naciskając przycisk „Utwórz zgłoszenie“. Po utworzeniu zgłoszenia Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Konsumentem na Adres e-mail podany w Formularzu odstąpienia w celu potwierdzenia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży w formie pisemnej innej niż forma Formularza odstąpienia, Konsument zobowiązany jest podać nazwę Sprzedawcy, imię i nazwisko Konsumenta, w tym jego adres i rachunek bankowy, nazwę Towaru, w tym datę zamówienia lub odbioru, sporządzić jednoznacznie sformułowane oświadczenie wyrażające wolę Konsumenta odstąpienia od Umowy sprzedaży z datą sporządzenia oraz podpisem.ň
4. W terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru Konsument ma prawo zapoznać się z jego właściwościami i działaniem w rozsądny i ostrożny sposób - tj. tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do zapoznania się z Towarem. Na przykład poprzez powąchanie Towaru lub, jeśli do Towaru dołączono próbkę, poprzez przetestowanie Towaru na próbce.
5. Konsument jest zobowiązany do odesłania lub przekazania kompletnego Towaru, wraz z pełną dokumentacją, nieuszkodzonego, najlepiej w oryginalnym opakowaniu i nieużywanego Sprzedawcy lub osobie wyznaczonej przez Sprzedawcę do odbioru Towaru, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży. Konsument ponosi odpowiedzialność za obniżenie wartości Towaru wynikające z obchodzenia się z Towarem niezgodnie z punktem 4 niniejszego artykułu OWH. Konsument jest świadomy, że w przypadku naruszenia przez niego punktu 4 niniejszego artykułu OWH, w wyniku którego pewna ilość Towaru zostanie zużyta lub w inny sposób uszkodzona, będzie on odpowiedzialny za wartość Towaru w wysokości Ceny zakupu, ponieważ Towar stanie się niezdatny do sprzedaży.
6. Konsument nie jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w przypadku niektórych rodzajów Towaru ze względu na ich charakter. Chodzi oTowar, który:
- ulega szybkiemu obniżeniu jakości lub zepsuciu;
- ze względu na swój charakter po doręczeniu może zostać nieodłącznie zmieszany z innym towarem;
- został wyprodukowany zgodnie ze specyfikacją Konsumenta lub Towar wykonano na zamówienie;
- został doręczony w zamkniętym opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych, jeżeli opakowanie ochronne zostało uszkodzone po doręczeniu.
7. Sprzedawca, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania kompletnego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności z tytułu Umowy sprzedaży, w tym koszty wysyłki, doręczenia, opłaty za przesyłkę oraz inne koszty i opłaty, w zakresie odpowiadającym odstąpieniu od Umowy, chyba że Konsument nie odstąpił od całej Umowy sprzedaży. Powyższe nie dotyczy kosztów dodatkowych, jeżeli Konsument wybrał sposób doręczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób doręczenia oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca zgodnie z niniejszym punktem OWH nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi Ceny zakupu przed zwrotem Towaru.
8. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży wyłącznie w odniesieniu do konkretnego Towaru lub Towarów, jeżeli Sprzedawca dostarczył mu kilka Towarów na podstawie Umowy sprzedaży.
9. Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w niniejszym Art. VII Regulaminu przysługuje także Przedsiębiorcy Indywidualnemu.
Artykuł VIII
Odpowiedzialność za wady Towaru
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar w wymaganej jakości, ilości i bez wad.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towaru od chwili jego otrzymania przez Konsumenta. Jeśli wada ujawni się w ciągu 1 roku od dostawy Towaru, uznaje się, że istniała ona w momencie doręczenia, chyba że zostanie udowodnione inaczej lub domniemanie jest niezgodne z charakterem rzeczy lub wady.
- Okres rękojmi za sprzedane Towary wynosi 2 lata. W przypadku Towaru z minimalną datą przydatności, okres rękojmi jest ważny do tej daty. Okres rękojmi rozpoczyna się od momentu odbioru Towaru i zapłaty Ceny zakupu.
- Uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady Towaru, dla których obowiązuje okres rękojmi, wygasają, jeżeli Konsument nie wykona ich w okresie rękojmi.
- Konsument jest zobowiązany do sprawdzenia Towaru po jego odbiorze, w szczególności pod względem ilości, uszkodzeń i działania. W przypadku stwierdzenia wad, Konsument zobowiązany jest złożyć Sprzedawcy reklamację w sposób określony w pkt 9 poniżej w terminie dwóch miesięcy od ich stwierdzenia, nie później jednak niż przed upływem 2 lat od dnia odbioru Towaru i zapłaty Ceny zakupu. Późniejsze roszczenie z tytułu wad Towaru, w tym wady polegającej na niekompletności Towaru, nie będzie uwzględniane.
- Konsument nie jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady Towaru, jeżeli wiedział o wadzie przed zakupem Towaru lub został o niej powiadomiony lub otrzymał z tego powodu obniżkę Ceny zakupu.
- Konsument jest świadomy, że przypadki, o których mowa w niniejszym punkcie, nie stanowią wady Towaru. Są to przypadki, w których (i) kolor perfum do prania może mieć różne odcienie koloru, jest to naturalny stan spowodowany dojrzewaniem płynu, (ii) próbka perfum do prania ma bardziej intensywny zapach niż duże opakowanie perfum do prania, (iii) perfumy produkowane w różnych partiach mają różne zapachy. Konsument nie jest uprawniony do reklamowania rzekomej wady Towaru w powyższych przypadkach.
- Z uwagi na fakt, że Klientowi przysługuje prawo wyboru dostawcy Towaru, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za potencjalne uszkodzenia Towaru spowodowane przez osoby trzecie (w szczególności Kuriera, pocztę itp.). W takim przypadku Konsument nie jest zobowiązany do odbioru Towaru. Konsument jest zobowiązany do dochodzenia roszczeń z tytułu uszkodzenia Towaru bezpośrednio od osoby trzeciej, odmawiając odebrania Towaru zgodnie z instrukcjami osoby trzeciej.
- Konsument może złożyć reklamację (odpowiedzialność za wadę) u Sprzedawcy poprzez przesłanie wypełnionego zgłoszenia reklamacyjnego, znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy: https://www.puellazapachy.pl/reklamacje/, klikając w pole “Reklamować zamówienie” (dalej „Protokół reklamacyjny“) lub w dowolnym lokalu Sprzedawcy lub za pomocą listu poleconego przesłanego na adres siedziby Sprzedawcy.
- W Protokole reklamacyjnym Konsument wskaże: (i) numer zamówienia, (ii) adres e-mail użyty podzcaz składania zamówienia, (iii) Towar; (iv) wadę Towaru; (iii) roszczenie z tytułu wady Towaru zgodnie z punktem 11 niniejszych OWH oraz załączy zdjęcie wadliwego Towaru i opakowania, w którym Towar został dostarczony. Następnie Konsument w celu zakończenia reklamacji wady Towaru naciśnie przycisk „Złóż reklamację pozycji” i zostanie przekierowany do wyboru metody wysyłki, przy czym Konsumentowi zostanie zaoferowana jedna bezpłatna i jedna płatna opcja zwrotu Towaru. Po wybraniu sposobu rozpatrzenia reklamacji oraz sposobu zwrotu Towaru, Konsument potwierdzi złożenie reklamacji poprzez naciśnięcie przycisku „Utwórz zgłoszenie“. Po utworzeniu zgłoszenia Sprzedawca wyśle Konsumentowi pisemne potwierdzenie wady na jego adres e-mail wskazany w Protokole reklamacyjnym i wskaże termin, w którym wada zostanie usunięta.
- Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji (usunięcia wady) w następujący sposób:
- Konsument ma prawo wyboru nieodpłatnego usunięcia wady poprzez wymianę Towaru lub naprawę Towaru, przy czym koszty odbioru i doręczenia Towaru ponosi Sprzedawca; Konsument nie może wybrać sposobu usunięcia wady, który nie jest możliwy lub powodowałby dla Sprzedawcy niewspółmiernie wysokie koszty, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w szczególności wartość rzeczy, gdyby nie była ona wadliwa; Sprzedawca może odmówić usunięcia wady, jeżeli naprawa lub wymiana nie są możliwe lub wymagałyby niewspółmiernie wysokich kosztów;
- Konsument jest uprawniony do rozsądnego rabatu od Ceny zakupu lub może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli (i) Sprzedawca nie naprawił ani nie wymienił Towaru, (ii) Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Towaru, (iii) Towar ma tę samą wadę pomimo naprawy lub wymiany Towaru, (iv) wada jest na tyle poważna, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie Ceny zakupu lub odstąpienie od Umowy; lub (v) Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wynika, że nie usunie wady w rozsądnym terminie lub bez spowodowania poważnych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca zwróci Konsumentowi Cenę zakupu lub wypłaci Konsumentowi rabat od Ceny zakupu w ten sam sposób, w jaki Konsument zapłacił Cenę zakupu, chyba że Konsument wyraźnie wyrazi zgodę na inną metodę płatności.
12. Rabat od Ceny zakupu musi być proporcjonalny do różnicy między wartością sprzedanego Towaru a wartością, jaką miałby Towar, gdyby był wolny od wad. Konsument nie może odstąpić od Umowy sprzedaży zgodnie z punktem 11 niniejszego artykułu OWH, jeśli przyczynił się do powstania wady lub jeśli wada jest nieistotna. Ciężar dowodu, że Konsument przyczynił się do powstania wady i że wada jest nieistotna, spoczywa na Sprzedawcy.
13. Jeżeli Umowa sprzedaży dotyczy zakupu kilku Towarów, Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży tylko w odniesieniu do wadliwego Towaru. W odniesieniu do innych Towarów może on odstąpić od Umowy sprzedaży tylko wtedy, gdy nie można racjonalnie oczekiwać, że będzie miał interes w zatrzymaniu innych Towarów wolnych od wad.
14. Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji (usunięcia wady) w terminie 14 dni kalendarzowych.
15. Konsument zobowiązany jest do zapakowania Towaru przesyłanego do reklamacji w odpowiednie, dostatecznie mocne opakowanie zabezpieczające przed uszkodzeniem w transporcie. Za datę rozpoczęcia procedury reklamacyjnej uznaje się datę dostarczenia Sprzedawcy wadliwego Towaru wraz z odpowiednimi dokumentami.
16. Jeżeli Protokół reklamacyjny jest niekompletny (w szczególności nieczytelny, niejasny, niezrozumiały, nie zawiera wymaganych danych itp.), Sprzedawca wezwie Konsumenta do uzupełnienia reklamacji za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail Konsumenta. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się w dniu otrzymania przez Konsumenta uzupełnionego Protokołu reklamacyjnego.
17. Sprzedawca zweryfikuje fakty wskazane w Protokole reklamacyjnym, w szczególności poprzez sprawdzenie Towaru w momencie pakowania i wysyłki do Konsumenta, np. za pomocą nagrań z monitoringu. Jeżeli zostanie udowodnione, że Konsument podał w Protokole reklamacyjnym lub w ramach innej formy reklamacji nieprawdziwe fakty, reklamacja Towaru nie zostanie uznana (np. Konsument podał, że w paczce dostarczono mniej sztuk Towaru lub Towar był uszkodzony, podczas gdy Sprzedawca stwierdził na podstawie nagrania z monitoringu, że w paczce znajdował się kompletny Towar, który był prawidłowo zapakowany i nie nosił śladów uszkodzeń). Kontrola jest przeprowadzana przez Sprzedawcę. Sprzedawca sporządzi protokół z kontroli w formie Protokołu reklamacyjnego, który zostanie przesłany na adres e-mail Konsumenta. W takim przypadku reklamacja Towaru nie zostanie uznana. Jeżeli Konsument udowodni odpowiedzialność Sprzedawcy za wadę za pomocą ekspertyzy lub opinii wydanej przez osobę akredytowaną, osobę upoważnioną lub osobę notyfikowaną, Konsument może ponownie zgłosić wadę, a Sprzedawca nie może zrzec się odpowiedzialności za wadę
18. W celu uniknięcia wątpliwości Strony umowy uznają, że niniejszy artykuł ma zastosowanie również do Klienta będącego Przedsiębiorcą Indywidualnym.
Artykuł IX
Alternatywne rozstrzyganie sporów konsumenckich
- Sprzedawca korzysta z pozasądowego systemu rozwiązywania sporów w sprawach konsumenckich.
- Inspekcja Handlowa jest uprawniona i właściwa dla rozwiązywania sporów w sprawach konsumenckich Sprzedawcy z Konsumentami. Adres strony internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie: http://www.wiih.org.pl/. Adresy stron internetowych pozostałych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, działających na obszarze poszczególnych województw znajdują się na stronie http://www.wiih.org.pl/index.php?id=139&id2=136, a także w rejestrze podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozstrzygania sporów, znajdującego się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).
- Więcej informacji dotyczących pozasądowego rozstrzygania sporów, znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php, jak również w siedzibach poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, oraz na ich stronach internetowych.
- Pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Artykuł X
Doręczenie
Strony wyraźnie postanawiają, że są uprawnione do doręczania dokumentów na podstawie niniejszych OWH drogą elektroniczną – pocztą elektroniczną, bez konieczności jednoczesnego przesyłania dokumentów pocztą. Dokument wysłany drogą elektroniczną (e-mailem) uznaje się za doręczony następnego dnia roboczego po jego wysłaniu, chyba że z korespondencji Stron wynika, że został on w sposób oczywisty doręczony i potwierdzony przez Stronę – adresata wcześniej.
Artykuł XI
Przetwarzanie danych osobowych
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Konsumenta na zasadach określonych w Polityce Prywatności, która jest dostępna na stronie internetowej Sprzedawcy pod linkiem: https://www.puellazapachy.pl/warunki-ochrony-danych-osobowych/ Konsument niniejszym oświadcza, że zapoznał się z Polityką Prywatności.
Artykuł XII
Postanowienia końcowe
- OWH wchodzą w życie i stają się skuteczny z dniem 19.11.2024 i są nieprzerwanie publikowane na stronie internetowej Sprzedawcy.
- Do stosunków prawnych nieuregulowanych w niniejszych OWH, powstałych w związku z zawarciem Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem jako Konsumentem, stosuje się w szczególności przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Kodeksu cywilnego oraz innych powiązanych aktów prawnych.
- Składając Zamówienie, Klient potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi OWH, zrozumiał ich treść, zgadza się z nimi bezwarunkowo i je akceptuje.
- W przypadku, gdy Strony umowy zawrą pisemną Umowę sprzedaży, w której uzgodnią warunki odbiegające od niniejszych OWH, postanowienia takiej Umowy sprzedaży będą miały pierwszeństwo przed OWH.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych OWH w dowolnym momencie ich obowiązywania, przy czym zawsze jest zobowiązany do opublikowania i stosowania aktualnej wersji OWH. Zmiana wchodzi w życie z chwilą opublikowania OWH na stronie internetowej Sprzedawcy. Od momentu wejścia w życie i początku skuteczności nowych OWH, pierwotne OWH tracą ważność i skuteczność.
- Jeżeli Klient nie zgadza się ze zmianą OWH, zobowiązany jest powiadomić o tym Spółkę na piśmie nie później niż w terminie 15 dni od dnia wejścia w życie nowych OWH. Jeżeli Klient, zgodnie z niniejszym punktem OWH nie doręczy Sprzedawcy sprzeciwu wobec zmiany OWH, uznaje się, że wyraża zgodę na zmianę, a wzajemne stosunki Stron od dnia wejścia w życie zmiany OWH regulują nowe zmienione OWH.
- Klient jest zobowiązany do regularnego zapoznawania się ze zmianami OWH.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień OWH jest lub stanie się nieważne, nie będzie to miało wpływu na pozostałe postanowienia. Takie postanowienie zostanie zastąpione przepisem obowiązującego prawa odpowiadającym celowi OWH, który zastąpi nieważne postanowienie.
- OWH zostały sporządzone w języku polskim. W przypadku sporządzenia OWH w języku innym niż polski, polska wersja językowa będzie stosowana jako obowiązująca wersja językowa i tylko ta wersja będzie prawnie wiążąca dla Stron umowy. Tekst sporządzony w jakimkolwiek innym języku nie jest prawnie wiążący dla Stron umowy i ma jedynie charakter informacyjnego tłumaczenia treści OWH sporządzonych w języku polskim.
- W przypadku braku możliwości polubownego załatwienia sporów, Strony poddają je pod rozstrzygnięcie Sądów właściwych dla siedziby Sprzedawcy.